Fases d’estudi de mercat
- Definició de l'objectiu de la investigació: s'ha de tenir molt clar l'objectiu
- Disseny del model d'investigació:
- Informació interna de l'empresa: s'obte a partir d'informes.
- Dades estadístiques oficials publicades: informació que s'obte d'anuaris.
- Investigacions realitzades fora de l'empresa: es tracta de sortir de l'empresa i buscar informació sobre la competència.
- Recollida de dades:
- Dades primàries: informació no estructurada que s'ha recollit especialment per l'estudi en qüestió.
- Dedes secundàries: informació estructurada i de ràpida disponibilitat.
- Classificació i estructuració de les dades: quan es tenen totes les dades es classifiquen per mitjà de procediments.
- Anàlisi i interpretació de les dade: quan totes les dades estan reunides i classificades es passen a la fae d'anàlisi del resultats.
- Presentació dels resurtats:
- Anàlisi del problema.
- Anàlisi de la metodologia que s'ha utilitzat.
- Resultats tèctincs.
- Conclusisoms en les quals estableixen les recomanacions i conseuqüéncies.